Diet coaching

Diet coaching

Diet coaching to świadome odżywianie, czyli dokonywanie takich wyborów żywieniowych, które służą Twojemu zdrowiu i dobremu samopoczuciu, w zgodzie z intuicją i potrzebami Twojego ciała, a nie z automatu, pod wpływem stresu czy z rozmaitych pobudek emocjonalnych. Taki efekt świadomego jedzenia zyskujesz podczas procesu diet coachingowego, w trakcie którego małymi krokami rozwijasz swoją wiedzę, umiejętności i zachowania w zakresie nowego, świadomego sposobu odżywiania i stylu życia.

Podczas cyklu rozmów (sesji coachingowych) prowadzonych w przyjaznej atmosferze i opartych na partnerskiej relacji, jako diet coach wspieram Cię na drodze zmiany, pomagam zrozumieć Twoje potrzeby i stworzyć sposób odżywiania skrojony na miarę, czyli dostosowany do Twojego obecnego stylu życia. Sam/sama decydujesz, co zmienić i kiedy zmienić, w zależności od Twojej gotowości na zmianę i potrzeb. W diet coachingu unikamy bowiem układania jadłospisów, doradztwa, radykalnych zmian, diet ani głodówek. Jest za to wsparcie, mobilizacja i motywacja z mojej strony jako coacha oraz decyzje, działanie i obserwacja z Twojej strony jako Klienta.

Ponieważ zdrowie to dużo więcej niż to, co mamy na talerzu, w diet coachingu bardzo ważna jest praca z emocjami, stresem, uważnością, przekonaniami, ciałem, poczuciem własnej wartości etc. Wszystko to ma wpływ na Twoje wybory i zachowania jedzeniowe. Przyjrzenie się temu prowadzi do trwałych pozytywnych zmian nie tylko w odżywianiu, ale i w całym Twoim stylu życia.

Podsumowując:

zbilansowana dieta oparta na nierafinowanych pokarmach

+

aktywność fizyczna

+

rozwijanie świadomości

TO POTĘŻNA MOC TERAPEUTYCZNA!

Odżywiać się świadomie to zdawać sobie sprawę z tego, co Ci służy i dokonywać świadomych wyborów na bazie samoobserwacji.

Zespolenie wiedzy o sobie samym/samej z wiedzą o żywieniu prowadzi do skutecznych, trwałych zmian w stylu życia i odżywiania.

 

 

 

Świadomie znaczy więcej niż zdrowo!

  • Prowadzi do zmiany całego stylu życia, nie tylko odżywiania (przekonania, wartości, poczucie własnej wartości, etc.)
  • Pozwala żyć i odżywiać się w zgodzie z intuicją i potrzebami ciała
  • Pozwala na dokonywanie świadomych wyborów w miejsce automatycznych programów i destrukcyjnych nawyków
  • Kształtuje odpowiedzialność za swoje życie i zdrowie
  • Prowadzi do zdrowego odżywiania

Przeczytaj też artykuł pt. „ Do dietetyka czy do diet coacha?

Co możesz zyskać?

Korzyści z diet coachingu są nie do przecenienia. Oto niektóre z nich:

  • Odzyskanie kontroli nad sposobem odżywiania się, emocjami i własnym życiem
  • Więcej energii na co dzień, chęć do życia i działania
  • Lepsze samopoczucie fizyczne i psychiczne
  • Skuteczna i trwała zmiana nawyków żywieniowych
  • Lepsza znajomość siebie i swoich potrzeb żywieniowych i życiowych
  • Utrata zbędnych kilogramów
  • Świadome, uważne życie (nie tylko jedzenie!)
  • Wiedza na temat nowoczesnych zasad odżywiania
  • Większa aktywność fizyczna i wiele innych …

 

Moi Klienci twierdzą, że:

„(…) Nie zdawałam sobie sprawy z wielu nawyków, które mam i skąd one tak naprawdę pochodzą. Narzędzia, które dostałam przyczyniły się do mojego samorozwoju i lepszego kontaktu ze swoim ciałem i potrzebami w zakresie odżywiania. Wróciłam na fitness, zdrowiej gotuję, jem więcej warzyw i mniej mięsa, znowu eksperymentuję w kuchni, lepiej planuję posiłki i zakupy, świadomie jem, wiem jak ogromną rolę ma bycie tu i teraz podczas jedzenia, mam poczucie dbania o siebie, swój organizm i swoje zdrowie oraz przy okazji o swoją rodzinę (…)”.

„Spotkanie z Kasią „skłoniło mnie do przemyśleń na temat własnych nawyków żywieniowych (…), spotkania były ogromną inspiracją, każdy kolejny tydzień pracy pozwalał wyciągnąć nowe wnioski. (…) Teraz (…) o wiele sprawniej planuję posiłki dla siebie i dla rodziny, bardziej świadomie dobieram produkty do przygotowania potraw. (…) w moim menu pojawiły się nowe, ciekawe składniki i nowe przepisy. Najważniejsza jest jednak dla mnie zmiana podejścia do organizacji posiłków i sposobu ich przygotowania. Wiem, jak chcę jeść i co sprawia, że czuję się lepiej.(…) . Główna praca polegała na rozpoznaniu złych nawyków żywieniowych, ustaleniu ich przyczyn i wyeliminowaniu ich. (…)”

Więcej opinii czytaj TU.

Co możesz stracić?

  • Zbędne kilogramy
  • Napady głodu
  • Zajadanie emocji
  • Jedzenie pod wpływem stresu
  • Przejadanie się / głodzenie się / podjadanie
  • Uczucie ociężałości i senności po jedzeniu
  • Ochotę na słodycze, fast foody i niezdrowe przekąski
  • Wzdęcia, gazy, zaparcia… etc, etc. …

Dla kogo jest diet coaching?*

Dla tych, którzy potrzebują ZMIANY w stylu życia i/lub odżywiania

Dla tych, którzy pragną odżywiać się nie tylko zdrowo, ale i ŚWIADOMIE

Dla tych, którzy chcą jeść i żyć w zgodzie z potrzebami swojego ciała

Dla tych, którzy chcą TRWALE zmienić swoje nawyki żywieniowe na lepsze

Dla tych, którzy chcą TRWALE zrzucić zbędne bagaże w postaci kilogramów

Dla tych, którzy są gotowi wziąć ODPOWIEDZIALNOŚĆ za swoje życie i zdrowie

Dla tych, którzy chcą czerpać radość z życia i jedzenia 🙂

 

*Na sesje indywidualne i warsztaty zapraszam osoby powyżej 16 roku życia.

Jak wyglądają spotkania?

Diet coaching to nie jednorazowa porada dietetyczna. Diet coaching to proces. Proces zmiany nawyków żywieniowych i stylu życia na bardziej korzystny dla Ciebie. Tempo zmian zależy w dużej mierze od Twojego zaangażowania w proces i wielu różnych uwarunkowań indywidualnych, których nie sposób przewidzieć i które „wychodzą w praniu”. Dlatego zazwyczaj jest to cykl minimum 6-8 spotkań lub więcej, w zależności od Twoich potrzeb i przebiegu procesu diet coachingowego. Pierwsze 4 spotkania odbywają się zazwyczaj w odstępach cotygodniowych, kolejne co 2-3 tygodnie, w zależności od potrzeby, w okresie od 2 do 4 miesięcy. Po tym czasie następuje podsumowanie całego procesu i ewentualna kontynuacja spotkań w zależności od Twoich potrzeb.

Podsumowując, struktura sesji w diet coachingu wygląda mniej więcej tak:

  • 6-8 godzinnych sesji
  • 1x w tyg. przez pierwszy miesiąc
  • Następne sesje odbywają się co 2-3 tyg. od 2 do 4 m-cy
  • Podsumowanie
  • Kontynuacja wg potrzeb

Jak wygląda pierwsze spotkanie?

Pierwsze spotkanie jest dłuższe niż regularne sesje (trwa 1,5 h) i wygląda nieco inaczej niż kolejne.

Zazwyczaj poruszam na nim takie zagadnienia jak:

  • czym jest diet coaching
  • struktura sesji w diet coachingu
  • na czym polegają spotkania
  • zawarcie kontraktu (umowy miedzy coachem i Klientem, w której obydwie strony zobowiązują się przestrzegać pewnych zasad, jak np. poufność i dyskrecja, relacja partnerska, prawo do „nie” etc.)
  • omówienie Twojego aktualnego stanu zdrowia, odżywiania i stylu życia
  • praca z celem, czyli co chcesz osiągnąć?
  • feedback (czyli podsumowanie spotkania)
  • praca domowa 🙂

Kolejne spotkania nie są już tak ustrukturyzowane. Ich tematyka zależy w dużej mierze od bieżących potrzeb, z którymi przychodzisz na sesje. Na spotkaniach zadaję dużo pytań, których celem jest spojrzenie na Twoje życie i odżywianie z innego niż dotychczas punktu widzenia, zainspirowanie Cię do autorefleksji, zyskanie lepszego wglądu w siebie i lepsze samopoznanie, a wszystko po to, by wesprzeć Cię w realizacji Twoich celów, potrzeb, zamierzeń … Wykorzystuję ćwiczenia ustne, pisemne, bardzo ważne są prace domowe, prowadzenie dzienniczka tygodniowego. W zależności od Twoich potrzeb i preferencji, praca może obejmować takie aspekty życia i odżywiania jak:

  • uważność i samoobserwacja jako klucz do zmiany
  • odkrywamy zakryte, czyli poznaj swoje mocne strony
  • umiejętne, praktyczne i proste zarządzanie stresem i emocjami
  • wgląd w przekonania i wartości
  • świadomość emocjonalna
  • praca z motywacją wewnętrzną
  • praca z oddechem i z ciałem
  • granice „ja” i asertywność
  • i inne …

Moje specjalizacje

Pracuję z różnymi osobami. Na sesje i warsztaty przychodzą do mnie i studenci i osoby na emeryturze, mamy z dziećmi, panie w ciąży, single, kobiety, mężczyźni, osoby ze schorzeniami tarczycy, szczupłe i z nadwagą…

Jednakże, jeśli już znasz moją historię, wiesz, że jestem mamą, wegetarianką i joginką 🙂 To oczywiste, że moje pasje mają wpływ na moje życie. Dlatego, choć jestem otwarta na współpracę z każdym, kto się do mnie zgłosi, szczególne wsparcie poparte własnym doświadczeniem i zainteresowaniem mogę zaoferować:

  • mamom, osobom na diecie wegańskiej i wegetariańskiej,
  • tym, którzy rozważają ograniczenie lub już ograniczają mięso w diecie,
  • joginom oraz
  • wszystkim osobom zainteresowanym zdrowym, świadomym stylem życia 🙂

Bez względu na moje osobiste pasje i zainteresowania, zapraszam do kontaktu każdego, kogo zainteresowała moja oferta i/lub skromna osoba 🙂

Etyka w pracy diet coacha

Profesjonalny coach w swojej pracy ma obowiązek przestrzegania zasad etycznych zgodnie z kodeksem ICF (International Coaching Federation), który dostępny jest tu.